Shop More Submit  Join Login
×



Details

Submitted on
February 9
Image Size
417 KB
Resolution
1258×1289
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
59
Favourites
4 (who?)
Comments
32

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS REBEL T3
Shutter Speed
1/128 second
Aperture
F/4.0
Focal Length
28 mm
ISO Speed
800
Date Taken
Feb 18, 2014, 10:01:46 AM
Lens
EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Sensor Size
22mm
×
Shameless Self Promotion by EchoplexSermon Shameless Self Promotion by EchoplexSermon
Shameless Self Promotion. - My latest piece... it's a 4ftx4ft QR code made up of, somewhere in the neighborhood of, 500 individual QR codes... all HAND CUT and glued.
Add a Comment:
 
:icontristanh1:
TristanH1 Featured By Owner Feb 9, 2014  Hobbyist Traditional Artist
I have to be honest mate that's a pretty clever idea, a bunch of little QR codes to make one big QR.
Reply
:iconechoplexsermon:
EchoplexSermon Featured By Owner Feb 9, 2014  Professional Traditional Artist
I don't know how clever it is, but I do know it was stupid.  I love it, but damn.... I'm sore from it... it's heavy as shit, hard to move... and it's at least 30 hours of work.
Reply
:icontristanh1:
TristanH1 Featured By Owner Feb 9, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Nah mate, it is quite clever, I wouldn't have the patience. I bet your are sore from doing that shit...30 hours that is a lot.
Reply
:iconechoplexsermon:
EchoplexSermon Featured By Owner Feb 9, 2014  Professional Traditional Artist
Shit... it isn't really patience... it's one of those things where I get into the zone and just zone the fuck out and 8 hours later I'm staring progress... and after that amount of time I can't turn back, so, diligence, haha, that's my word.

On the 30 hours thing:  I had to cut the QRs, paint the plywood (twice), glue the QRs, paint the boarder, then cut and nail the wooden boarder... this was probably done in 3 serious sittings, haha, each of around 8 hours.  If I tried to do it all at once I would have uploaded a hunk of smouldering wood instead, haha.
Reply
:icontristanh1:
TristanH1 Featured By Owner Feb 9, 2014  Hobbyist Traditional Artist
At least you got that to escape the real world, it's good your collage gives you a way to express yourself.

It sounds like a lot of work and effort, I bet your house is like mine full of work lying around the house.
Reply
:iconechoplexsermon:
EchoplexSermon Featured By Owner Feb 12, 2014  Professional Traditional Artist
Yeah, it works well for that.  The images kinda take me to a different place, and make it easier to express things... since painting is kinda on the back burner for now.

It can be... but I see a lot of folks that do collage in an easier fashion without the fine cuts that myself and others do, and some pull it off well.  Eh, I try to keep it all in my room, but my room is damned full... I have enough room to move around and that's it.
Reply
:icontristanh1:
TristanH1 Featured By Owner Feb 12, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Do you think you will ever get back in to painting, I think painting is far more expensive than collage. I tend to buy the best quality paint when I paint and it's darn expensive.

I don't really know a lot about collage..but I have seen some really good stuff...that Panther Modern or what ever does good collage.
Ha ha your room must be like mine, my carpet is look ultra paint stained. I'm thinking about quitting painting for a while and sticking to drawing, I need a new carpet soon and I don't want that paint stained.
Reply
:iconechoplexsermon:
EchoplexSermon Featured By Owner Feb 12, 2014  Professional Traditional Artist
Painting is far far more personally expressive than collage... and more true... but yeah it is far more expensive.  I always have bought the middle of the road priced paints... because I go through these long periods without painting I don't want some good shit just going to waste.  As for getting back into painting... I don't know... I have about 10 collage backgrounds sitting here that need to be finished/started, but I need to paint, haha, it keeps me more sane than collage.  I only have 3 canvases that need to be painted or finished painted, which back in the day I would have 8 or so all going at once...

I don't either really.  There is some really good "professional" collage though: www.hopekroll.com/ (plus she's fit)  Yeah, Ed does some great work, his ideas are really crazy too, haha, but yeah solid work on his page.  Haha, it probably does to an extent, but I try not to get too much on the floor, but it does happen.  That's one reason I slacked off on painting too, but nostalgia kicks in I warn you.  Eh, why bother with new carpet?
Reply
(1 Reply)
Add a Comment: